_DSC0408 (Kopiowanie)
KAWA KULOODPORNA
Grudzień 4, 2015
Bez nazwy-1
BURAK
Grudzień 4, 2015
Pokaż wszystkie

MARCHEWKA

_DSC0089

Jedno z ulubionych warzyw dzieci i nie tylko. Można ją przygotować na mnóstwo sposobów. Nie dość, że jest smaczna, łatwo dostępna przez cały rok oraz niedroga, to jeszcze bardzoooo zdrowa, a to za sprawą :

Mikro i makroelementów (wapń, żelazo, magnez, cynk, potas, miedź i fosfor) – dzięki nim marchewka chroni nasz organizm przed anemią, reguluje również pracę żołądka, poprawia metabolizm i utrzymuje wątrobę w zdrowiu.

Witaminy A – jedna z witamin młodości, wygładza zmarszczki, niezbędna jest do prawidłowego wzrostu i dobrej ostrości widzenia

Beta – karotenu – neutralizuje wolne rodniki w organizmie, które powstają jako uboczne, toksyczne produkty przemiany materii i sprzyjają procesom nowotworowym w organizmie. Na dodatek chroni skórę i zapobiega przed przebarwieniami, pojawiającymi się podczas opalania.

Witaminy K –  wspomaga procesy gojenia skóry, stanowi niezbędny element w procesie mineralizacji kości

Błonnika – poprawia perystaltykę jelit, zmniejsza poziom cholesterolu we krwi i redukuje uczucie głodu.

 

100 g marchewki :

Wartość energetyczna   41 kcal

Węglowodany   10g

IG   30 (surowa) , 80 (gotowana)

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This