img_3172
RYŻ z CUKINIĄ i JAJKIEM
Wrzesień 9, 2016
img_20160930_222147
ZUPA KREM z DYNI i KALAFIORA
Październik 2, 2016
Pokaż wszystkie

DOMOWA GRANOLA

img_3418

DOMOWA GRANOLA to idealny dodatek do jogurtu, kefiru czy mleka. Szybkie śniadanie lub lunch do pracy. Granola zrobiona w domu jest dużo zdrowsza oraz zawiera mniej cukru niż ta kupiona w sklepie. 2 -3 łyżeczki granoli zaspokoją także ochotę na coś słodkiego 😉

(1 duży słoik)

Składniki: 

  • paczka płatków owsianych (najlepiej użyć górskich, można też bezglutenowych)
  • orzechy nerkowca (1 duża garść)
  • orzeszki ziemne niesolone (1 duża garść)
  • pestki dyni (1 garść)
  • pestki słonecznika (1 garść)
  • wiórki kokosowe (ok. 3 łyżki)
  • żurawina suszona (1 garść)
  • daktyle suszone (5-6 sztuk)
  • suszony ananas (2 łyżeczki)
  • sezam (1 duża łyżka)
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3 łyżki miodu
  • 1/3 szklanki zaparzonej zielonej herbaty
  • sok z 1/2 cytryny lub pomarańczy
  • szczypta soli

(według preferencji można użyć także pistacji, orzechów włoskich, rodzynków, gorzkiej czekolady, skórki pomarańczy)

 

Orzechy, żurawinę i daktyle posiekać. Wszystkie składniki z wyjątkiem miodu i herbaty wsypać do miski.

Zaparzyć zieloną herbatę i rozpuścić w niej 3 łyżki miodu, dodać sok z cytryny.  Następnie wlać do miski z suchymi składnikami i dokładnie wymieszać.

Rozłożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstawić do nagrzanego do 160 C piekarnika.

Piec 10 min. Następnie przemieszać i piec kolejne 10 min.

Po wyłączeniu piekarnika, granolę zostawić jeszcze na ok. 20 min. z uchylonymi drzwiczkami.

Przesypać do szczelnie zamykanego szklanego pojemnika/ słoiczka.

Smacznego!

img_3421 img_3425

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This