_DSC0591
Nasz blog, nasze motywacje, nasza dieta…
Grudzień 13, 2015
_DSC1239
FASZEROWANA CUKINIA
Grudzień 14, 2015
Pokaż wszystkie

CUKINIA

_DSC0081

Ta włoska kuzynka dyni (nazwa pochodzi od włoskiego zucchina) jest niezwykle zdrowa (nie odkładają się w niej metale ciężkie) i można ją przyrządzić na mnóstwo sposobów – robimy z niej zupy, kremy, upieczemy i faszerujemy, a nawet zrobimy z niej ciasto

Głównymi zaletami cukinii są:

Jest zasadotwórcza – odkwasza organizm, dlatego polecana jest szczególnie mięsożercom.

Zawiera potas, żelazo i magnez – pierwiastki potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Bogata w witaminy z grupy B – szczególnie B1 która uczestniczy w procesach metabolicznych i przemianie węglowodanów oraz witaminę B3, która również bierze udział przemianach metabolicznych. Witaminy z grupy B wspomagają także funkcjonowanie układu nerwowego, łagodzą objawy stresu, poprawiają pamięć i koncentrację oraz zapobiegają depresji.

Wspomaga odchudzanie – jest bardzo niskokaloryczna i lekkostrawna. Jest polecana osobom z chorobami żołądka. Zapobiega zatrzymywaniu się wody. Poprawia przemianę materii.

Zawiera sporo kwasu foliowego oraz jod – zapobiegają one powstawaniu wad rozwojowych płodu i wspomagają rozwój dziecka.

cukinia składa się w 90% z wody!

jej wartość energetyczna w 100g to tylko 15kcal,

IG wynosi 15.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pin It on Pinterest

Share This